هایپروایزر چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

مقدمه
هایپزوایزر چیست ؟ برای ورود به دنیای مجازی سازی سرورها یا رایانش ابری باید با احد از زیرساخت های نرم افزاری پیوسته مشابه Microsoft Hyper-V یا VMware vSphere و یا Citrix Xen Server آشنایی داشته باشید. شغل در پیرامون مجازی با ابزارهای فعلی لذت دسته شده و قابلیت های کاربردی زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.

کاربرد هایپروایزر (Hypervisor) در مجازی سازی چیست ؟

مجازی سازی به شما این امکان رو میدهد الی از منابع سخت افزاری نهایت بهره‌گیری رو ببرید، در صرف خرج صرفه جویی کنید و امنیت و پایداری را برای زیرساخت شبکه به به اتفاق دارد.

هایپروایزر چیست (Hypervisor)؟
در اولین قدم برای داشتن یک ابر یا رایانش ابری و مجازی سازی باید بتونید به ماشین های مجازی تون دسترسی داشته باشید. هایپروایزر این ماشین های مجازی رو مهار می کنه.

یک هایپروایزر این امکان رو به شما میده لغایت با داشتن دشوار انگیزه ها یگانه توانا باشید میزبانی چندین سیستم عامل رو بصورت همزمان داشته باشید. فرضا می تونید روی یک سرور فیزیکی چندین سیستم عامل ویندوز و لینوکس و …رو بصورت موازی و همزمان نصب و کاربرد کنید. هر کدوم ار این سیستم عامل ها مشکل افزار مجزای خودشون رو دارند و برنامه های خودشون رو میزبانی می کنند.و ار دیدن سیستم عامل هرکدام روی مشکل افزار جدایی نصب شده اند که این تخصیص مشکل افزار و منابع کاری است که هایپروایزر بر عهده داره.

خلاصه که هایپروایزر به چندین سیستم عامل اجازه میده الی در ساحل هم بصورت بهینه از دشوار انگیزه ها یکتا استفاده کنند. ممکنه فکر کنید این یک تکنولوژی جدید در مقوله IT هست که باره کاربرد قزار گرفته. اما لین فناوری اولین بار توسط شرکت IBM در دهه ۶۰ میلادی روی Mainframe ها باره کاربرد قزار گرفت. ولی در دوره جدید حذوذ سنه ۲۰۰۵ میلادی بود که بدست Linux و Unix برای کاربرد بهینه تر از منابع، تفریق خرج ها و در ضمن افزایش امنیت مجددا بصورت وسیع باره بهره‌گیری قرار گرفت.

در حال آماده پایه هر شبکه مجازی سازی شده یک هایپروایزر است که می تونید اون رو هم به عنوان یک سیستم عامل البته تک منظوره و برای مجازی سازی بشناسید. هایپروایزر به هر سیستم عامل منابع (پردازنده، حافظه، دیسک دشوار و پهنای باند شبکه) رو بصورت درست و بهینه گزین کردن میده. و ماشین مجازی از راه هایپروایزر منابع رو اخذ میکنه.

انواع هایپروایزر :
نوع نخست :Hypervisor Native یا هایپروایزر مستقل
نوع دوم :Hosted Hypervisor یا هایپروایزر وابسته





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: